Nöjd med min helg

Äppelmos blev det och en äppelkaka till fika när Marie och Alex kom över en sväng och lite jordgubbssaft från förra sommarens gubbar som jag tog fram när jag rensade ur frysen. På förmiddagen tog jag en promenad till veterinären i Kärrtorp och hämtade en liten låda med Ida i. Det var väldigt jobbigt och sorgligt. När jag stod och väntade på T banan så rann tårarna. Vi har gjort i ordning en fin plats på landet och tanken är att vi ska samlas hela familjen och begrava henne där. 
Söndagen ställde jag klockan för att skjutsa Uffe till flemingsberg där han hade några tidiga matcher på fm. Sen styrde jag mot Uppsala, väl framme stannade jag till i Gränby centrum  för att handla efter en trekvart hade jag köpt en ny jacka, tre par jeans och en leksak till Hugo och lite lunch till mig. Jag kände mig såå effektiv😜 Skönt med hela jeans, de jag har har jag lappat och lagat men fick inse att de håller inte ihop längre. Sen letade jag reda på Sanna som stod  på gårdsloppis och sålde kläder och lite annat. Jag höll  henne sällskap i ett par timmar tills det var slut och dags att packa  ihop. Sanna fick ihop lite över tvåtusen väl värt jobbet att plocka ihop och prismärka  allting. 
Söndagkvällen tillbringade jag hemma hos Pär, jag blev bjuden på jättegod middag parmainlindad kycklingfilé, ris och mozzarella sallad. Jag låg i hans soffa och tittades när han lagade mat och fixade i ordning. Väldigt mysigt. 
(null)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0