Brr så kallt



Våren låter vänta på sig..... regn och snö och kyligt trots maj månad. Men nu har vi en veckas semester på landet mellan hägg och syren så härligt.  I måndags var det vårens  höjdpunkt, ett besök på Vinnersjö trädgård och köpa sommarens blomsterfägring. Jag upptäckte att det var bra med en större bil jag fick plats med alla blommor utan problem 😊

(null)

(null)

Nu finns det bara bildminnen kvar av den ståtliga tallen och björken och en stor hög med timmer som ska bli till ved hemma  hos syrran och Jan.  En förmiddag tog det för Christer Björk med sin kranbil och motorsåg. Imponerande hur lätt det gick att ta ner träden. Jag var ju särskilt orolig för hur det skulle bli med tallen då den växte mitt i bland alla hus och växthuset. Men det var inga problem alls. Fast det blev väldigt tomt och soligt. 


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0