Mormorsglädje

I torsdags kom sol och värme och mina älskade barnbarn till oss på landet. Vi hade en härlig dag. Sanna och jag åkte till Vinnersjö för att inhandla blommor till Sannas balkong. Jag hade handlat färdigt i måndags tänkte jag men en liten låda fick allt följa med hem även denna gång. 
När vi var tillbaka efter att ha handlat lite middagsmat så hjälptes vi alla åt med att förbereda middagen och efterrätten. Sanna marinerade kycklingen, som blev supergod, fixade klyftpotatis i ugnen med god fetaostsås till och Claes grillade kycklingen. Jag och Hugo hjälptes åt med bärpajen och Tuva vispade grädde till. Uffe var behjälplig med allt möjligt dukade och fixade. 
Det är alltid så roligt när det kommer 🥰
(null)
Det första Tuva gjorde när hon kom var att plocka en bukett blommor och ge mig den, tänk att man kan bli så glad ❤️

(null)
Älskade lilla pojk snart fyller du 2 år, mormors charmtroll ❤️
(null)


(null)

Vilken lycka🥰 två hjälpredor som vattnar i växthuset. 
(null)
 
Gott var det med efterrätt som man själv hade varit med och gjort.  (null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0