Söndagmorgon

Veckan är slut i morgon väntar jobbet....  det har varit så skönt att vara ledig och att ha tid att fixa och dona här på landet. Jag har städat och rensat ut i alla hus och bodar. Planterat alla sommarblommor jag har köpt. Städat och tätat växthuset så att inga små sniglar 🐌 kan komma in. Planterat tomater och fixat med bevattningssystemet. Gått långpromenader med Ida som har varit lite trött den här veckan pga att hon löper. Lyssnat på ljudböcker, stickat och virkat. Kort sagt haft det väldigt bra. Häggen blommar som vackrast nu och doftar underbart om kvällen. Jag är glad för att jag fick se den ibland när det är en varm vår, blommar den över så fort och då hinner jag inte alltid se den. Det blev i allafall tre dagar med varmt och soligt väder annars har det regnat mycket och är kallt och ruggigt. 

(null)

(null)

Uffe har beställt nya fina element och installerat dem, det blev väldigt varmt och skönt i stugan. Uffe grävde upp rabatten vid systugan för att få bort allt ogräs och för att plantera sin magnolia som han fick i födelsedagspresent. När all jord var borta så upptäckte han att väggen till stugan var alldeles murken och att alla brädor behövdes ta bort och bytas. Så det blev en tur till brädgården och inhandla nytt virke. Uffe har nu rivit bort alla brädorna och har börjat att regla upp den nya väggen. Så magnolian får vänta lite till. 

(null)

(null)
 Ja ja det finns alltid nåt att göra och lägga pengar på. Nu ska jag ta och packa ihop det som ska med till stan, lite tvätt och blommor till balkongen och sätta mig att sy en stund innan det är dags att åka till stan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0