Påsken 2022

Långfredagen åkte vi tidigt iväg till landet. All snö från helgen innan var det tack och lov inte så mycket kvar av.  När vi kom fram så satte jag igång med vårstädning 🧹dammsög och torkade bort alla spår av spindlar och damm som blir under vintern.  Uffe grejade med vatten och vattenkranar och fyllde varmvattenberedaren
Sen kom Marie och Alex och vi hade en mysig eftermiddag och kväll. De hade med sig min födelsedagspresent en Murrika så den invigde vi och lagade kvällens middag på. 
(null)

(null)
På påskafton kom Sanna,Claes och gullungarna. Vi gräddade våfflor ute och åt  dem i vårsolen. Så himla härligt. Tråkigt bara att Pär inte var med men han jobbade. 
Marie bakade en fin och mycket god påsktårta. 



(null)
Claes och Alex njuter av vårsolen
(null)
Såklart hade vi påskäggsjakt alltid lika kul att gå och gömma äggen. Jag gömde mina innan barnen kom men när Sanna skulle gömma så fick barnen gå in. 
(null)


Hugo hjälpte till att plantera hinkar med vårblommor att ställa på trappen. Så himla roligt att få göra det med honom. Alltid så glad och vill hjälpa till och fint blev det. Sötaste lilla trädgårdsmästaren ❤️
(null)
(null)

Och finaste storasystern Tuva som bjuder mormor på snöglass 
(null)



På kvällen hjälptes Sanna och jag åt med middagen den klassiska laxpuddingen och trängde ihop oss i vårt lilla kök allihop, finns det hjärterum så…..
Sen for de hem och då blev det såå tyst och tomt. 
Påskdagen gjorde jag inte många knop ska jag säga, satt i soffan och läste hela förmiddagen och gjorde sen några halvhjärtade försök till att fixa i trädgården men det är svårt när det fortfarande är fruset. Men grannen kom förbi och sa ta det lugnt det blir gjort i sinom tid, vilket är sant. Så skönt att bara ta det lugnt och njuta av att vara ledig. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0