Mina ljuvliga barnbarn

Så himla kul att få vara med Tuva och Hugo i flera dagar själva,  bara morfar och jag. De kom på fredagen. Hugo och jag sydde byxor till honom och Tuva sydde ihop små tygbitar. Sen skapade de fina konstverk tillsammans med morfar. Till middag gjorde vi köttbullar ochpotatismos och på kvällen bäddade vi på golvet i stugan. Tuva som är en stor tjej, ville inte lägga sig att sova när lillebror skulle nattas så hon hängde med morfar på övervåningen. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


På lördagen gick vi på auktion, åt varmkorv 🌭 och jag ropade in en kökssoffa för femtio kronor till Uffes oförtjusning 🤨
(null)

(null)


Sen åkte vi hem till stan. Vi stannade till på Stoff och Stil och Tuva fick välja tyg till tights som jag ska sy. 

På söndagen åkte vi till Skansen med Moster. Kul att åka tunnelbanan och Djurgårdsfärjan. Vi hade en jätterolig dag där allihop. Mycket kul ställen att leka på och spännande djur att titta på, sälar, björnar,  ugglan 🦉 och ett lodjur 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Så kom måndagen och då packade jag ihop alla deras saker, sen gick vi till parken och efter att ha åkte rutschkana ca 30 gånger, gungat lite och körde bil till nya äventyr så gick vi till Ica för att handla lunch och lördagsgodis som blev måndagsgodis. En perfekt avslutning tyckte Tuva och Hugo. 
(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0