En bra måndag


Sitter i soffan med en kopp te och känner mig väldigt nöjd med min dag. Det har flutit på bra på jobbet med bara roliga aktiviteter, och trots att jag fick jobba över en trekvart för att färdtjänsten var försenad till en deltagare så var det helt ok. Det roliga var två hundar som jag först trodde ägdes av en tjej som satt där utanför jobbet när jag skulle gå och färdtjänsten äntligen kom. De hoppade och skuttade omkring allmänt glada och lösa så jag tog tag i deras koppel så de inte skulle bli överkörda av färdtjänstbilen och gick fram till tjejen. Men hon bara nej nej inte mina. Hon skulle in på jobbet och städa. Jaha! Vad gör jag nu? Det kom och gick lite folk men ingen ville kännas vid hundarna. Så jag tog cykeln i ena handen och hundarna i den andra och började gå. Efter en stund så kom det en man springande. Det var hans grannes hundar och sen kom hon också och hundarna blev ännu gladare och hoppigare. Så det var ju bra och jag kunde cykla hem. Väl hemma höll Uffe på middagen så jag började att sy.  Jag var i väg till stoff och stil igår och köpte mer av det gula tyget med sköldpaddor på som Tuva valde i somras. men jag råkade klippa fel så det blev två vänsterben. Men nu har jag klippt till högerbenen också och sytt ihop dem. Ett par byxor till Hugo blev det också. Vi ska ju ses i helgen och fira Sannas födelsedag så då kan de få byxorna. 

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0