Årets första vecka

Åh jag var så glad när jag gick hem från jobbet i måndags, jag hade jobbat en hel dag och jag hade fortfarande energi kvar för att åka till Willys och veckohandla. Det är så fantastisk när man har varit sjuk en längre tid och blir bra igen. Tisdagen kändes som en fredag för att jag hade semester på  onsdag och torsdag. En perfekt början jobba två dagar och vara ledig i tre. Onsdag förmiddag tillbringade jag hos Marie, jag hjälpte henne att komma igång att sticka handledsvärmare. Därefter hämtade jag Annette i Traneberg och åkte till Ulriksdals trädgård. Vi hade en härlig eftermiddag där, vi åt en god soppa  till lunch och sen gick vi runt och tittade och valde blommor i tre timmar. Så roligt att ses och umgås. Vi är ju en aning nördiga vad det gäller blommor och vackra saker Annette och jag. När jag kom hem så fixade jag med blommorna, åh jag tycker att det är så roligt när det blir som jag har tänkt. 
(null)
En ny dörrkrans 
(null)
Mina nyårstulpaner jag fick av Anita och Jan
(null)
Ett nytt Blom terrarium 
(null)
Blommorna i nyårsbuketten jag fick av Uffe började se hängiga ut så jag gjorde ett Blom arr så nu står de några dagar till. 
Ett japansk inspirerat blom arr Ikebana med några få blommor och en fakir 
(null)

Torsdagen blev en underbar dag med Marie. Vi åkte till Lidingö till caféet Vattenverket vid Kottlasjön där åt vi åt lunch och satt sen och stickade handledsvärmare. Så mysigt. Innan vi åkte hem så stannade vi vid Långängens gård och drack varsin kopp varm choklad.  
(null)

(null)

(null)

Fredagen fixade jag lite hemma och gick en långpromenad med Linda. Gjorde iordning bakpotatisar och lax och skinkröra till. Uffe som har jobbat över hela veckan jobbade även idag fast det var trettondagen men inte lika länge så vi åt middag med Marie och Alex och skålade för det nya året. 
Uppsala hela lördagen, spel och mys med gullungarna. Hugo och jag åkte pulka, så himla kul. 
(null)


Idag har jag storstädat, veckohandlat och övningskört en sväng med Pär. Vi åkte till kyrkogården i VH, jag tände ett ljus för Björn. I dag skulle han ha fyllt 80 år. 
I morgon börjar den andra veckan…. Och de lediga dagarna får vänta till helgen. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0