Nu är jag 60 år 🥳

Oj oj så firad och överraskad jag har blivit. Det började på em den 17 då storasyster kom och mötte mig efter jobbet. Jag hade fått veta att jag skulle packa en övernattningsväska. Vi gick till bilen och hon sa kör E4 söderut, förbi Södertälje. Därefter fick jag löpande instruktioner tills vi kom fram till Trosa och parkerade utanför Bomans hotell. Åh så roligt jag har alltid velat åka dit och övernatta. 
Det är fantastisk fint där, en speciell miljö och alla rum är olika. Vi checkade in och gick till vårt rum, inne på rummet stannade vi till och tittade på den smalaste dubbelsäng vi sett. Vi tittade på varandra ochjag sa vi måste byta rum, inte ens ett väldigt förälskat par skulle hålla sig kvar i den sängen. Det var inga problem att byta vi fick rummet mittemot, Miss Odette. Så det var bara att öppna dörrarna och ställa in packningen där. Ett fantastiskt vackert rum med baletttema och alla ni som kan Svansjön förstår varför. Lite kul var det också för syrran och jag har historia om just Svansjön. För 45 år sen.. (jösses är det så länge sen) nej det är bara 35 år 😂 men i allafall då stod jag utanför Operan och väntade på min syster för att vi skulle gå och se Svansjön. Jag hade sett fram emot det så länge. Men jag var lättlurad redan då. Så istället för gå på Operan, så drog hon iväg mig på möhippa tillsammans med mina vänner. Jätteroligt!! (Men jag väldigt arg för blåsningen) men det gick fort över. 
(null)

(null)

(null)

Syrran hade tagit med kylt bubbel för att fira och den snälla omtänksamma Janne hade skickat med en polygrip för att vi skulle kunna öppna den. Jag storskrattade först när Anita tog fram den. Men utan den hade vi inte fått något bubbel.  Vi hade så roligt och mysigt så jag tyckte absolut att vi skulle ta en selfie och den blev ju verkligen jättebra😂🤣 sen var det dags att byta om och fixa till middagen. Och vilken middag, det var så himla gott. Jag åt Pilgrimstartar och Oxfile och sen var vi så mätta. Så efterrätten fick bli en Irish coffe för mig och glas vin till syrran. Vi satt i den härliga miljön och pratade och pratade hela kvällen. Så himla glad att få göra det här med Anita.  (null)

(null)

På 60 årsdagen väntade en härlig frukost och 3 vackra rosor och ett fint kort där det står att den här vistelsen på Bomans är min käraste storasysters present till mig, och vilken underbar present. Så oändligt glad och tacksam för den❤️
Vi  åt frukost lugn och ro och tog sen en liten promenad i Trosa vi tittade in i bokhandeln och syrran köpte SN till Janne. Sen checkade vi ut och körde vidare på vår lilla roadtrip 😀
(null)

(null)

(null)

Första stoppet blev Saltå kvarn för att köpa havregryn, en perfekt aktivitet för en nybliven 60 åring 😂🤣  nästa stopp blev Södertälje, för att hitta en kavaj till syrran och så åt vi Sushi till lunch.  Vi köpte lite fikabröd och åkte därefter hem till syrran och fikade tillsammans med Janne. Vidare hem till Bagis och Uffe som gratulerade med en fantastisk rosbukett. Sen satt jag i soffan och svarade på alla gratulationer som hade plingar in i telefonen hela dagen medans Uffe lagade middag. Så roligt och värmande att så många kommer ihåg mig.
(null)

 
Sen ringde Sanna, Marie och Pär och grattade mig och jag var så nyfiken för att höra vad de hade hittat på, men nä ingen sa någonting. Lite konfunderad blev jag, men men Uffe och jag åt 60 årssoppa till middag och när jag frågade Uffe så säger han att han inte vet någonting och att jag får väl vänta. Vänta, på vad? Nja något lurt är det och jag sätter mig i soffan och läser, inte helt nöjd ska medges.   
Efter en stund så kommer Uffe och sätter sig bredvid mig i soffan och säger att på lördag ska jag packa en övernattningsväska och sen får du inte veta något mer. Så spännande, fortsättning följer…..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0