Äppelträd och bowling

Jaha så var det söndag igen och vad har jag gjort ihelgen som en person alltid frågar mig på jobbet på måndagmorgon. Ja igår var vi en sväng till landet Uffe och jag, vi krattade och jag planterade ett äppelträd och en vinbärsbuske som jag får hoppas att det klarar sig i vinter. Det var grått och lite duggregn men det var skönt att vara ute i allafall sen for vi hem och jag lagade lammfärsbiffar med sötpotatis, potatis, sugarsnaps och stekt halloumiost väldigt gott var det men kanske lite för mycket vitlök för min mage blev det jag får tänka mig för till nästa gång och inte ta så många klyftor.
och nu börjar det kurra imagen jag sitter här och väntar på pizzan som Pär kommer med snart.. det blev inte någon riktig lunch idag smörgås och yogurt i bilen när Marie övningskörde. sen var vi en sväng till Heron city och bowlade en timme det är kul det borde vi göra oftare då kanske man någongång skulle vinna över Uffe men man kanske kan träna i smyg och sen slå honom, men det är kanske bäst för husfriden att han får vinna ändå jag har i allafall inte tid att smygträna. Apropå träna så ska jag gå och köpa stockholm stads träningskort på onsdag det är ju sista månaden jag jobbar där så det är bäst att passa på för det blir tyvärr inte lika förmånligt sen när Attendo care tar över verksamheten. Och sprutan mot influensan har jag tagit nu så jag behöver inte oroa mig för att få den när jag är på gymet och tränar. som Sanna säger nu har jag inga mer undanflykter utan det är bara att sätta igång och stegtävlingen Mälaren runt börjar ju imorgon och då ska jag gå minst 10 000 steg per dag och jag ska börja tänka på vad jag äter så ikväll blir det nog den sista pizzan på ett tag. det är ju faktiskt lättare att minska ett par kilon än 15-20 kg.

Nu ska jag ut och botanisera på nätet och drömma om sommmarens skördar av blommor och grönsaker i min köksträdgård, härligt att tänka på den första november att det är ju bara ett halvår kvar till första maj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0