28 september

När man har en blogg ska man skriva ofta har jag hört, men det fungerar inte så för mig. Inte för att jag inte har något att skriva om för det har jag för det händer saker hela tiden och det är väl just det det blir ingen tid att skriva ner det som händer men ikväll och nu var datorn ledig...........

när jag var på Ica och skulle komma på vad jag jag skulle laga till middag så sålde de rödbetor för 5 kr kg och då bestämde jag mig för att göra rysk rödbetssröra jag lärde mig av en jobbarkompis en gång. koka 5 rödbetor skala och riv dem, blanda i en vitlöksklyfta och majonäs och rör ihop salta och peppra. och till det blev potatisklyftor och tunnskivad kassler.

Marie och jag har börjat övningköra vi har väl kört ett tiotal gånger och hon är jätteduktig igår körde hon från Bagis till Hagsätra. Vi försöker köra några gånger i veckan det är bäst att passa på innan vintern då det mörknar klockan 3 då blir nog mest på helgerna.

I helgen har jag tänkt åka till landet och plocka ihop inför vintern jag har frågat mamma om hon vill följa med och hoppas att det blir av. jag har lite potatis som ska grävas upp och lite rödbetor. förhoppningsvis håller det fina höstvädret  i sig över helgen.

Nu börjar det bli mörkt så jag ska gå ut med Ida en sväng och sen ska jag sätta mig i soffan och läsa färdigt deckaren jag håller på med så att jag kan sova i natt och slipper ligga fundera på vem mördaren är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0