Första helgen på landet i år

Äntligen kom vi iväg till landet, fast jag var lite tveksam i lördagsförmiddag när vi skulle åka 2 grader gråmulet och regn nja... ska vi verkligen åka? frågade jag Uffe. - klart vi ska!  Jaha jag packade vidare och lastade in i bilen och sen åkte vi och lämnade Pär hos kompisen. Men det var härligt att komma dit igen trots vädret. Uffe satte igång att elda i vedspisen och jag gick och handlade och när jag kom tillbaka var det varmt och skönt inne. Det är faktiskt en fördel med att huset är så litet det blir varmt fort. Uffe satte igång och laga middag och jag satt mig i soffan med ett glas rött och Lena Israelsson bok om grönsaksodling och började drömma om allt som ska växa i mina lådor i sommar. Och påminns om varför jag tycker det är så skönt att vara på landet, för alla måsten försvinner och jag kan verkligen koppla av där.

Söndag morgon 3 minus och lite småkallt och gå på utedasset halvåtta på morgonen, men det blev en strålande dag med kaffe och kanelbulle i den varma vårsolen. Jag planterade frosttåliga penseér i mina nyinköpta (på trädgårdsmässan) korgar och ställde dem på trappan, det blev så fiint!

Ida var så glad, det var så roligt att titta på henne hon for omkring på upptäcksfärd över hela tomten och sen lade hon sig och njöt av den varma solen.



Kommentarer
Postat av: sanna

vad mysigt :D

2010-04-12 @ 14:04:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0