8 augusti

Söndag igen, vad har hänt sen sist då? Veckan som var gick fort. Filmen vi såg Bröderna Karlsson var kul och underhållande om än något förutsägbar. Innan filmen gick vi en shoppingrunda Malin och jag det blev en bh, ett par röda skor och ett fint snöre som jag har bundit upp sockerärtorna med nu i helgen. Torsdagen var jag på på djursjukhuset med Moa och jag hade mina farhågor när vi åkte dit att vi skulle få lämna henne men så blev det inte, hon fick följa med hem igen med lite vattendrivande piller och glad var hon.

Helgen har också gått fort och vi har tagit det rätt lugnt faktiskt. Pär har klippt gräsmattan, Uffe har gjort det sista klart i badrummet så om rörmokararen kommer i veckan som han sa så kan vi använda toaletten till helgen. Jag har målat en vägg på snickarboden och lagt ut jord och gräsfrö så det blir gräsmatta framför huset igen. När jag bara skulle springa iväg och köpa lite ägg till pajen så upptäckte jag att de hade halva reapriset i klädaffären och det kunde jag inte motstå så jag gick in och fyndade lite, en kofta och en Tshirt 200 spänn som hittat.
Och svärmor hon har diskat det är ju lite enklare nu när vi har vatten och avlopp inne det är slut på att bära hinkar och baljor med vatten sköönt! På kvällen trängde vi ihos oss och kollade på filmen Stekta gröna tomater det var längesen vi såg den och den var fortfarande bra. 

På vägen tittade vi in till Sanna och Claes i Uppsala och fick fika och en fantastisk god chokladkaka som Sanna hade bakat. En mysig avslutning på helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0