Skolstart, förkylning och en liten blå bil

Nu är sommarlovet slut Pär började skolan i onsdag fast de har haft en mjukstart med Skansenbesök och paddling på Söderbysjön. Men i morgon är det som vanligt igen. Fast inte för mig för jag tänker ligga hemma i soffan och snora och nysa. Jag vaknade igår morse alldeles täppt och snorig och sådär ömlig som man blir när förkylningen bryter ut. Men några dagar hemma så blir jag nog ok igen. I onsdags var Marie och jag ute och övningkörde i hennes och Ludvig nyinköpta lilla blå bil den är jättefin och Marie är så glad, nu är det bara körkortet kvar hon får väl sätta lite fart med teori och körlektioner när hon kommer hem efter höstens resor. Den första september ska hon och Sofi tågluffa till Grekland och efter det ska hon och Ludvig bila ner till Spanien med lilla blå bilen (hoppas den håller bara, det är långt till Spanien.) I torsdags var vi på Ikea Marie, Uffe:)) och jag, vi köpte en spegel till badrummet och jag hade tänkt köpa en fin korgstol för 900 spänn men när Marie påpekade att det var ganska dyrt, för att ha något att lägga kläderna på när man duschar (hon är så klok och förnuftig) så backade jag och köpte en pall för 39 kronor istället. Efter vårt förhållandevis snabba besök på Ikea så for vi hem till Irene och Magnus för att kolla på deras fina lägenhet i Huddinge och lämna en försenad födelsedags present till Irene.

Fredagkväll var vi bjudna på middag i Uppsala för att fira Claes födelsedag. Vi fick jättegod mat och Sanna hade bakat en fin tårta till efterätt. Claes föräldrar är så himla rara och trevliga och det var en mysig kväll synd bara att Uffe inte var med, han har varit på den årliga domarkursen i helgen. Sen åkte Pär och jag till landet i den svarta augustinatten (under sommaren ljusa nätter så glömmer man hur mörkt det blir på kvällen), och Marie och Ludvig åkte tillbaka till sta`n. Men det blev ett ganska kort besök på landet på grund av snuvan så lördag kväll for vi tillbaka till Bagis igen och Pär var inte direkt ledsen över det.




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0