Kantareller växer vid vägkanten

Det är något visst med att sitta så här på söndagkvällen och skriva. Jag tror att det är lite bra faktisk att man skriver ner det som händer för det är ju så att man inte alltid kommer ihåg vad man har gjort. Arbetsveckan som var blev ganska kort eftersom jag var hemma några dagar på grund av min snoriga näsa och det var nog rätt klokt för nu är det helt ok igen. Första dagen jag var hemma så läste jag en bok om att rensa i röran med Feng shu vilket inspirerade mig att gå runt i lägenheten och skriva en lång lista på vad som behövde rensas bort men jag orkade inte göra så mycket mer än att  plocka undan Pärs alla leksaker under vår säng  som Pär fick bära ner och ställa i källaren. Så nu kan vi dammsuga under sängen utan att flytta på en massa lådor, sköönt!!  Men det är en bra början det andra på listan får vi ta vartefter.

I fredags ringde Marie till mig på jobbet och sa att hon tyckta att vi skulle åka i väg och klättra och innan jag hade hunnit tänka efter så sa jag att -Ja jättekul det gör vi! (Marie blev lite paff hon hade förberetts sig på en längre stund övertalning) Så efter middagen åkte vi iväg till Telefonplan och klättrade och det var helt fantastisk roligt (lite läskigt först) men jag var helt euforisk när jag kom hem jag kunde inte sova. Pär tyckte också det var jätte kul och han var så modig och utmanade verkligen sin höjdrädsla vi Marie och jag blev verkligen stolta över honom. Så nu vill han klättra flera gånger och nästa gång hoppas jag att Uffe kan följa med också.

Jaha och så kom då lördagen som mamma har sett fram emot så länge nu skulle hon följa med till landet och titta på vårt fantastiskt fina badrum. Klockan nio hämtade vi henne då hade varit klar länge och bara suttit och väntat på att vi skulle komma. När vi kom fram så gick mamma runt och tittade på allting och var så glad över att få vara där. Sen tog vi en tur med bilen mamma och jag hon ville ta en titt i klädaffären men  den var stängd för det var höstmässa nere vid Östa så då for vi dit och kollade lite och vi gjorde inte av med en krona för vi hade inga kontanter med oss. Efter det handlade vi fläskfile till middag och så  grävde vi upp några potatis stånd och plockade lite morötter och lök, det är härligt att bara kunna gå ut i trädgården och hämta något till middag.
(ja fläskfilen handlade vi på Ica).

Idag har vi varit i skogen och mamma har fått plocka några kantareller till sin stora glädje Det har varit en jättemysig helg och jag är mycket glad över att mamma orkade följa med. 
Det har ju liksom blivit en tradition att hon följer med till landet på hösten. Och vädret har varit helt ok, lite svalt ändock det känns i luften att hösten är på väg.

Nu ser jag fram emot morgondagen för då är jag ledig och ska tillbringa hela dagen med Marie. Vi ska äta en god lunch någonstans och handla lite inför hennes resa. Hon åker iväg på onsdag på tågluff ut i Europa och ska vara borta i fyra veckor. Vilket äventyr, Orolig?? Nejdå! Jo förfärligt men det vore väl konstigt annars. Men jag intalar mig att hon kommer att ha det jättekul och kommer att komma hem fylld av av sina fantasktiska upplevelser och med fina örhängen till sin mamma. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0