En dag att glömma

Den här dagen har varit fullbokad i kalendern sen länge Pär skulle på slutkoll till sös för sitt öga och jag hade två tider inbokade på Rosenlunds sjukhus för hörselkoll, så jag hade tagit ut en semesterdag för att fixa allt. Lite skönt att vara ledig en måndag tyckte jag.  Jag hade planerat att lämna Ida på jobbet vid åttatiden och jag skull möta Marie på morgonen för hon skulle komma till mitt jobb och kolla på arbetsskor som det skulle vara visning på idag och sen skulle hon på arbetsintervju. Och så långt var allt väl. När jag gick upp så konstaterade jag att det var 21 minusgrader hoppsan då går det säkert inga tunnelbanor idag tänkte jag och mycket riktigt tjugo över sju ringer Marie, hon sitter på en ersättningsbuss och undrar om jag kan hämta henne vid gullmarsplan så att hon skulle hinna till visningen och intervjun. Visst, det skulle jag ju hinna Pär och jag skulle vara vid sös först vid halvtio. Så jag går ut för att hämta henne på vägen till bilen möter jag två grannar som undrar om de får åka med mig till Gullmarsplan, självklart får de det och de hoppar in i bilen och vi far iväg. Väl framme vi Hammarbykorsningen mötte vi Marie och hon kliver in i bilen och de ut och sen får de gå sista biten till Gullmarsplan. Marie och jag vänder hemåt igen på vägen ringer jag till jobbet och får höra att skovisningen är inställd. Jaha det var ju synd om Marie som hade gått upp extra tidigt men men men det värsta var när vi kommer hem så ringer personen som hon skulle träffa för intervjun och säger att hon är hemma och vabbar idag Stackars Marie!! Hon följer med Pär och mig i bilen igen när vi ska åka till sös men nu är det tvärstopp i trafiken det tar oss nästan en timme att åka tillbaka till Hammarbykorsningen där jag släpper av henne på nästan samma ställe som jag hade plockat upp henne en och en halv timme tidigare. nu ringer jag till sös och meddelar att vi inte kommer att hinna till den bokade tiden men det var lugnt de hade ett återbud  10.50 och det borde vi kanske hinna till... 10.20 kom vi dit och den rara läkaren stod och väntade på Pär och allt var bra med hans öga. Skönt!! vid halvtolv var färdiga så då körde jag hem Pär väl hemma tog jag en kaffe och macka och sen var det dags för mig att ge mig iväg igen. tunnelbanan gick fortfarande inte så jag tog bilen igen för att jag skulle hinna till klockan ett. nu var det lite lugnare i trafiken så det jag hann men att hitta en parkeringsplats det var tji så jag ställde bilen i parkeringsgaraget på Rosenlundsgatan. men det var dyrt att stå där, och när jag var klar med mitt första besök så var det  en halvtimme till nästa besök och jag beslöt mig för att flytta på bilen.. Ok jag sätter mig i bilen och åker fram till spärren för att betala och åka ut men det gick inte alls det det gick inte att betala med mitt kort fast det stod det nehej jag provar med bensin kortet vilket också skulle fungera men icke det heller automaten uppmade mig att betala i betal automaten Jaha då börjar jag leta efter den och konstaterade att det inte fanns någon Nu börjar jag få lite lätt panik. det kommer en annan bil och jag frågar honom om han vet något nä det är något nummer man ska ringa svarar han och åker glatt ut med sin bil. Ett nummer jag börjar leta efter ett nummer men det finns inget nummer heller men jag hittar till all lycka en liten knapp på sidan av apparaten som jag trycker på och det händer ingenting på flera evighetslånga minuter sen hör jag en röst som frågar om jag har problem och det kan man ju säga att jag har, halvtimmen jag hade tillgodo den har gått nu och jag kommer inte ut ur detta förbannade garage. Men ojdå då ska jag hjälpa dig säger rösten sätt in kortet igen, jag gjorde så och bommen öppnades och jag kunde åka ut därifrån, vilken lättnad!! sen hittade jag en plats och ställde bilen där och sprang iväg till nästa besök.


Kommentarer
Postat av: sanna

vilken äventyrlig dag =) sånt händer inte mig vilket väl är tur. dock så höll jag på att bli påkörd av sven Wolter när vi var på kvantum förra veckan.. annars händer det inte så mycket spännande här. kram

2010-02-26 @ 12:04:16
Postat av: sanna

av hans kundvagn alltså =)

2010-02-26 @ 12:11:49
Postat av: Inger

Åh Sven Wolter den berömda skådespelaren i Luleå ja hans fru bor där läste jag i någon tidning för ett tags sen och han bor i en pyttelägenhet i på söder tror jag det var. Tur att du inte blev påkörd, det kan bli otäcka skador av kundvagnar hi hi.

kram

2010-02-28 @ 12:50:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0