Liten tant sökes.

Ja Liten tant sökes eller en medelstor farbror går bra också men jag tror att Ida föredrar en liten tant en sån som svärmor ungefär. Tyvärr så fungerar det inte på hunddagiset Ida är för viljestark för brukarna att gå med  mina kollegor rekomenderar nosgrimma för de har de stora hundarna på jobbet men det finns inga som passar till Ida hon är för liten. och ärligt talat så tycker jag inte att hon ska ha det nä vi jobbar vidare med att gå fint och letar efter en liten tant som gillar hundar och promenader. Och hunddagiset kanske kan köpa in ett antal taxelinor de har dem på Designtorget såg jag, i Idas storlek faktiskt.

åkte till sta´n efter jobbet för att hitta en svart klänning till i morgon då jag ska gå på min farbror Pelles begravning och jag hittade faktiskt två klänningar som jag provade när jag kom hem och bad min granne Cecilia att vara smakråd tur att man har henne nu när det inte är några tjejor hemma så ofta, i nödfall funkar Uffe men har är inte så objektiv, jo men det ser bra ut! så jag är i allafall snygg i morgon en tröst i sorgen och saknaden efter Pelle.

I morgon kväll ska jag och några kollegor ha lite avslutningkalas och pysselkväll för en av mina jobbarkompisar som har slutat efter 20 år och börjat på en annan daglig verksamhet det ska bli kul och höra hur hon har det på sitt nya jobb. I helgen blir det plugg, plugg, plugg!! inför skrivningen om två veckor. Ja promenader med Ida blir ju förstås man måste ju ha lite luft.. och städa garderoberna och källaren kanske jag behöver nej inga undanflykter jag måste tyvärr.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0