Snö mer snö ännu mer snö

Hur mycket snö kan det komma egentligen?? Det är härligt och vackert men det räcker faktiskt nu!!! Nä nu är det dags för gumman tö att komma fram tycker jag. Fast det finns fördelar med snön också idag var jag och grannen ute på en skidtur i två och en halv timme i strålande solsken helt underbart var det. Men sen försvann solen och det började snöa igen vilket gjorde att det blev stopp i tunnelbanan så min planerade resa till Fredriks födelsedagskalas höll på att frysa inne jag tog bussen till skogskyrkogården men där gick tunnelbanan en gång i timmen men Magnus var snäll och kom och hämtade mig. Vilket var bra annars hade jag gått hem igen och blivit utan kaffe och den goda kladdkakan och Fredrik hade inte fått spela sitt spel som han fick.

Busvädret som var igår gjorde i allafall att jag höll mig hemma och pluggade hela dagen och det kändes bra så jag är förberedd för den muntliga tentan på fredag. Nästa helg blir det också en hel del plugg och färdigskrivandet av uppsatsen, men jag har ändå planerat in ett besök på Vårsalongen med Annette.

På torsdag är det bokrea och jag har studerat de olika bokhandlarnas kataloger noga och kryssat för vilka böcker jag vill det blir nog en del trädgårdsböcker och någon bok om hundar tror jag och kanske några romaner och deckare med, antalet beror på mycket det är i lönekuvertet den här månaden. Pengarna måste ju räcka till mat och räkningar med tyvärr.


Kommentarer
Postat av: sanna

tur att du inte bor här uppe då om du blir så trött på snön :P haha



kraaaamm

2010-02-21 @ 21:27:26
Postat av: Inger

Ja det är tur men idag tänkte jag att Ni har det nog bättre ni har inga tunnelbanor som slutar funka när det är kallt och snö, så att man inte kommer någonstans. För bussar går väl??

Stor kram

2010-02-22 @ 21:05:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0