Förkylning, födelsedag och föräldravandrare

Ja inte har jag jobbat mycket under januari månad men lön fick jag ändå märkligt nog, men det blir nog värre när februari lönen för då drar de nog av för all frånvaro. På tisdagen så började jag känna mig hängig men jag stretade vidare men på onsdagen insåg jag till sist att det var nog dags att gå hem och inta sängläge så torsdag och fredag tillbringade jag i sängen och soffan med att sova, läsa och titta på de första avsnitten av Doktorn kan komma min favvoserie på 80 talet. Och det gav resultat för igår så kände jag mig mycket bättre och kunde ha min lilla soppkväll med släkt och vänner som tur var. Jag tänkte först inte fira min födelsedag det är ju inte så himla märkvärdigt att fylla 47 år men varför ska man inte ta tillfället i akt och ha så roligt man kan man vet ju aldrig hur livet ter sig. När Anne blev sjuk så bestämde jag mig för att ta vara på det som är fint och bra här i livet, det låter som en klyscha men för mig är det faktiskt så. Jag vill lägga min energi på det som är positivt i tillvaron att försöka se det som är bra och inte dras ner av diverse tjfs och konflikter fast det är svårt ibland... i allafall på jobbet.

I kväll har jag skrivit ihop ett informationsblad om vikten av att  gå ut och föräldravandra och skickat till stadsdelens rektorer som de kan vidarbefodra till elevernas föräldrar hoppas att det ger ett resultat. Just nu är det svårt att få ihop folk till vandringarna det var många planerarde under hösten som fick ställas in tyvärr. men nog jobbat nu ska jag återvända till soffan och min bok jag fick i födelsedagspresent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0