Äntligen vatten I köket

Vi har en kran i köket och det kommer vatten i den men vi har tyvärr ingen avlopp än och det får vi nog vänta på för rörmokaren har gått på semester men men man får vara glad för det lilla även om jag blev helt tokarg när han sa att det fattades en grej för att han skulle kunna skruva ihop avloppet. Vår rörmokare lever verkligen upp till det man brukar säga om hantverkare tyvärr.


Uffe jobbar på med vårt badrum idag har han målat och på måndag ska vi åka och köpa golvklinker och mosaik. det kommer att bli så fint och jag ser fram emot den dagen när vi kan ta en dusch där.
Nu har vi haft semester i tre veckor och det har varit sol varje dag jag kan inte minnas att vi har haft ett sånt här fint väder så länge på semestern, varje morgon när jag vaknar så lyfter jag på gardinen och tittar på himlen och varje dag har den varit alldeles blå. Fast ikväll så har det faktiskt regnat och det känns rätt så skönt man vill att det ska regna ordentligt för det är så torrt i marken och alla blåbär torkat bort i skogen.

Det är så skönt att ha semester och det är så avkopplande att gå runt och fixa i trädgården, så frön och se dem gro plantera ut nya blommor, flytta på de växterna dom ej verkar trivas och hitta en ny plats till dem. Vattna, vattna det har behövts mycket vatten det är tur att vi inte har någon vatten mätare än för det är åtskilliga liter som jag har vattnat dessa veckor. Idag har jag skördat vitlöken och gjort sallad till middagen av mina egenodlade salladsblad. Det är en sån härligt känsla att att äta något man har odlat själv.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0