Det är så himla fint

Nu har Uffe satt igång med grävandet, jag tror att han tycker att det är ganska kul. I lördags och söndags var han hos grannen och grävde för de behövde också lite grävt. Idag har han grävt hela dagen medans jag har skjutsat svärmor till Uppsala och hämtat Sanna och Pär så nu är de på här på landet. Det har varit en fantastisk midsommar solen har skinit hela helgen det var längesen det var så fint väder på midsommar. Man är mera van vid att det är jättekallt och regn så det var en härlig omväxling och inte blir det sämre av att det fina vädret fortsätter nu när vi har semester. Det är så fint här på landet nu med alla prästkragar som blommar. När jag var i Uppsala då handlade jag  jord och gödsel så imorgon ska jag så sallad och rödbetor. Ja jag ska vara med och gräva också förstås.




Blommor, blommor och blommor



Här är min planterings hörna med min nyinköpta smultronschersmin i påsen.


Dammen
ö


Höns bland prästkragarna






 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0