En helg i stan

Efter en ganska jobbig vecka på jobbet var det skönt att det äntligen blev fredag och det har varit skönt att vara hemma i stan en helg. I går var jag ut en sväng till Hemfosa och hälsa på syrran och Jan. Och så passade jag på att kolla in Syrrans växthus hur hon har planerat och planterat i det eftersom jag ska köpa ett likadant till våren. Syrran och jag bestämde att vi ska träffas en dag och åka till Willab garden i Bromma och kolla.   Jag kan inte riktigt fatta att jag faktisk har fått 8000 tusen av Nisse att köpa ett växthus för, jag har lite svårt att förstå varför. Jag menar vad har jag gjort det är ju Uffes chef. Men visst är det fantastiskt generöst och jag vill ju faktiskt gärna ha ett växthus och hade ju fått en massa gamla fönster av våra grannar för att jag skulle bygga ett till sommaren. men jag ska änvända dem till drivbänkar i stället.

Idag har jag varit en sväng till stan för jag behöver ett par nya skor men jag kunde inte bestämma mig. Sen tog jag T- banan till Farsta och fikade med mamma och sen visade jag henne hur man kan hitta en massa roliga klipp på yuotube, så mamma hade en rolig och nostalgisk eftermiddag framför datorn med att kolla in alla gamla artister och roliga sketcher med Roffe Bengsson, Julia Ceasar, Hasse och Tage.

I morgon är det kanelbullens dag och nu ska jag gå och ta ut kanelbullarna innan de blir brända.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0