Vintern är här

Idag kom första snön... Ida och jag kämpade oss fram till jobbet i ett vertikalt snöoväder inte speciellt kul men sen blev det fint på dan när solen kom fram och den ligger faktiskt kvar men det blir nog inte så länge skulle jag tro. Ikväll ska jag skjutsa i väg Pär på scoutövernattning någonstans vid Gladökvarn Kul det var ett tag sen han var iväg på nåt med scouterna så jag hoppas han får en rolig helg lite avbrott mot allt plugg och tvspel. och imorgon ska jag börja lördagen med att tvätta klockan 07.00 och sen ska jag skjutsa Marie till Skavsta flygplats där hon sen ska flyga till Spanien. Stackars Marie att återigen behöva åka ner till ett varmare klimat just nu när det är så härligt här med snöslask och det stundande novembermörkret. Det skulle inte vara så dumt att följa med fast Pär och jag åker ju iväg till London nästa helg så det blir ju lite ledigt för mig med även om det inte är så varmt i London men men ändå.

Häromdan ringde de från Mediamark och sa att Sannas matberedare hade kommit men jag väntar nog med att hämta den tills Sanna ska flytta in i hennes och Claes nyinköpta lägenhet på Hildur Ottelinsgatan i Uppsala. Det är så himla kul att de har fått tag i en lägenhet och jag är så jätteglad för deras skull.

Jag håller tummarna för att Marie och Ludvig hittar någonstans att bo också. Just nu är mormor involverad i lägnhetsbytandet och vi får väl se när de kommer tillbaka från Spanien hur det går....

Förra helgen var vi till landet och stängde igen det för vintern lite trist att stänga men ändå så är det lite skönt att vara hemma på helgerna nu. Det finns ju en del som behöver göras hemma också, jag har skrivit en lista som jag håller på att beta av. Storrengöring i köket, rensa ur garderoberna ja det är en del..Och sen så är det ju en massa roligheter att se fram emot Marie fyller 20 och Pär 15 så det blir släktkalas i december och julen firar vi förhoppningsvis i Uppsala. Sen går det fort efter januari så rullar det på och man kan se fram emot våren igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0