Blåbär och äpplen

Jag tog en cykeltur ut till skogen för att kolla efter kantareller men jag httade inte så många , men massor av jättestora blåbär som jag plockade. Det är så härligt att gå i skogen tyst och stilla förutom en hackspett som höll mig sällskap med sitt idoga hackande. På vägen hem så stannade jag till hos en granne som har flera äppelträd fulla med äpplen som han inte gör något med (Han är rätt gammal så det är nog inte så konstigt) men jag frågade om jag fick köpa några kilon av honom, men det fick jag inte göra. Men jag fick plocka så många jag ville. Men envis som jag är så vill jag ge något tillbaka så han fick mina kantareller och han blev jätteglad och skulle gå och göra sig en kantarellmacka. Jag cyklade hem med mina äpplen och glad var jag för nu har massor av äplen som jag kan pressa i min juicepress som jag köpte i lördags. Utom Transparans Blanche äpplena för de är så ljuvligt goda så de äter jag som de är.

Det har varit riktigt varmt idag 18-19 grader var det mitt på dan det var så skönt att sitta på trappen i solskenet och dricka kaffe och äta kanelbullar. Det är bäst att passa på att njuta nu.... snart blir det kallare.

Nästa helg ska vi skjutsa Pär till Arlanda för att han ska flyga upp och hälsa på Sanna. Det blir spännande för honom att flyga själv och Sanna möter honom på Kallax så det blir nog bra. Och jag hoppas syrran är frisk från sin förkylning så att hon och Jan kommer till landet, nu när hon hade otur att bli sjuk till den här helgen.

I helgen har grävt upp de sista potatisarna och Ida har nog tagit de sista ärtskidorna för den här sommaren tror jag. Ja jag hann plocka några också som vi hade till middagen igår. nu ska jag gå och dricka upp min nypressade äppeljuice, det smakar himmelskt gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0