Blåsippan uti i backarna står....

....Ida och jag tog en promenad i torsdags och njöt av solen och en otrolig mångfald av vitsippor och blåsippor.
Åh det är är så ljuvligt om våren.



Det har varit en fantastiskt skön helg det är så välbehövligt att få vara ledig ett par dagar. Vädret har varit så himla fint och varmt rena sommarvärmen faktiskt.
På påskafton kom Sanna och Claes och Marie och Ludvig och stannade ända till sena kvällen. Jätteroligt att få rå om dem hela dagen, vi hade den klassiska påskäggs gömmningen men den gick ganska fort de är ju stora nu.
vi fikade och åt en jättegod cheesecake som Sanna hade gjort, sen åt vi paj till lunch och så sippade vi lite vitt vin medans vi tittade på Ludvig och Uffe som byggde ihop växthuset. Till middag blev det laxpudding med skirat smör det har blivit en klassiker att äta till påsken. Men idag kom vi på att vi har faktisk inte ätit ett enda ägg det glömde vi bort men men igår går åt vi en fantastiskt god lammstek som Uffe lagade.

Växthuset är på plats men det är inte riktigt färdigt än det ska glasas men det får bli en annan helg. men man kan ändå se hur fint det kommer att bli och jag har redan planerat vad jag ska ha tomaterna och gurkorna, basilikan,  och pelargonerna och vinrankan som ska slingra sig under taket och alla vackra ljuslyktor som jag ska tända på kvällen mmm... det kommer att bli så fint. Sen ska jag sätta solrosor som vaktar runtom och luktärter  i hörnorna.                                                                                                                                                                 


Lilla svärmor kom med här i hörnan, när hon satt och tog en fika i solen.


Men nu ska jag in på hyresvärden Einar Matssons sida och anmäla att vårt kylskåp har pajat under helgen, förhoppningvis kan de fixa det i morgon lite knöligt att inte ha ett kylskåp nu när det är så varm annars kan man ju ställa ut mat på balkongen men men det ska nog fixa sig snart hoppas jag.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0