Födelsedagskalas i Uppsala

Pär började i gymnasiet idag och kom hem med en sprillans ny dator, kollegiblocken och blyertpennornas tid är slut. 
I går var vi och åt goda bullar och kakor och en fantastisk fin chokladtårta på Hildur Ottelinsvägen och firade Claes födelsedag.

Nu har jag skördat en massa gurkor som jag ska lägga in i fina glasburkar i morgon, ska bara kolla i någon kokbok hur man gör. Men det kan väl inte vara så svårt. En tur till skogen han vi med igår också svärmor och jag plockade lite lingon det finns massor och Uffe och Ida hittade några gula kantareller. Det regnade hela lördagen så då blev det lite innepyssel, vi löste melodikrysset och jag knåpade ihop lite örhängen och halsband en skön lugn lat lördag. Uffe har varit och målat i Marie och Ludvigs lägenhet ikväll och de hade hunnit med en del också rivit ner en vägg och rivit bort de förfärliga vävtapeterna. Det kommer att bli så fiint när det är klart. På onsdag börjar kören igen det gör mig glad. På jobbet är det som vanligt, nu har förkylningarna börjat den ena efter den andra blir sjuk. Jag var lite krasslig förra veckan men det blev bättre till helgen som tur var.


Kommentarer
Postat av: sanna

hildur ottelinsGATAN är det ju :P

2011-08-22 @ 22:42:49
Postat av: Anonym

Ja gatan är det ju förlåt!

2011-08-29 @ 21:02:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0