Snälla grannar

Tur att vi har så snälla grannar, för veckan som har gått har det varit jättevarmt och det var snustorrt i jorden när vi kom i fredagskväll och hade inte Arne och tant B varit  och vattnat i växthuset så hade vi inte haft några gurkor och tomater att plocka. Nästa sommar ska vi ha två stora vatten tunnor till bevattningslangarna så kanske det fungerar utan påfyllning och vattningshjälp. Idag har det regnat nästan hela dagen och det kom några ordentliga skurar igår med (7mm sa Arne ) så nu ska väl alla grönskaker och blommor kunna växa vidare. Jag tog med mig en gurkplanta hem och lite luktärter att ha på balkongen att titta på, för nu kommer jag ju inte till landet på ett tag för på torsdag ska Marie och jag bila ner till Göteborg och Björkö och hälsa på Syrran och Jan. Det ska bli kul.

Igår när jag höll på att binda upp gurkplantorna så kom en annan granne förbi och började prata om frukostträffar som hon brukar ha några gånger om året. Hon nämde det när de var och fikade hos oss en dag och jag trodde att hon menade att jag kunde komma och vara med och jag hade svarat att det kanske jag kan om vi är på landet just det datumet. Ja hon pratade och pratade(och jag band upp gurkor) om alla olika föreläsare som hade varit där under åren och hur trevligt det brukar vara men nu börjar de tryta sa hon och därför så blev hon så glad när jag sa att jag ville komma. NU slutade jag att pyssla med gurkorna och började lyssna ordentligt och frågade om hon menade att jag skulle föreläsa?? Ja just det sa hon och log glatt. Hon sa att jag var en sån kreativ person och jag har gjort så fint i trädgården så hon vill att jag ska komma och berätta och visa bilder om det som jag har gjort. Ja det klart jag kan ju prata om trädgården och betong gjutning och växthus och diverse pyssel det vet ju alla som känner mig men är det verkligen så intressant så att jag ska hålla en föreläsning om detta undrar jag.
Ja det är det verkligen sa hon. Sen gick vi in och drack kaffe och tittade i almanackan om jag kunde något av de föreslagna datumen. Så bestämde vi den 17 september och sen tackade hon för kaffet och gick hem och jag stod där och undrade vad jag har gett mig in på egentligen.

Nu ska jag gå och läsa färdigt min bok....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0