Björkö och Göteborg

 Marie och jag hade en fin och rolig helg på Björkö. Vi åkte på torsdagkvällen och övernattade på hotell Scandic i Borås och avnjöt en fantastiskt fin och lyxig hotellfrukost innan vi åkte vidare till Göteborg där vi handlade i Nordstan en blomma och vin till syrran och Jan. Det var härligt att koma tillbaka till Björkö och vi hann med färjan med ett nödrop de hade redan fällt ner bommarna när vi kom farande men de var snälla och fällde upp så vi åkte på i en farlig fart. På lördagen tog Jan och jag en promenad till hamnen för att köpa lite räkor och fisk sen fikade vi på cafe Mareld och gick sen runt och tittade på fiskebåtarna. (Marie pluggade och syrran förberedde inför kvällens födelsedagsfirande) Anita hade gjort en jättegod fisksoppa som hon bjöd sina vänner och oss på det blev en fin och trevlig kväll med god mat och lite sång. Sent på kvällen gick vi ner till vattnet och tittade på marelden.

på söndagen var det dags att fara hem igen och vi sa hejdå till alla och tog färjan igen väl framme i Göteborg letade vi oss fram till Kaliopi och det var så kul att se och träffa henne igen och lilla Helena som nu faktiskt hade blivit lite störren sen jag såg henne sist. Efter det så mötte vi Moa, Emma och Jonte som hade varit på festival och skulle åka med oss hem. Klockan ett påbörjade vi då resan hem som faktiskt blev väldigt lång. (22.30 var jag hemma) Vi stannade i Gränna och åt och handlade karameller och sen var det vägarbete efter Nyköping, men vi kom hem ordentligt i allafall.


Jag är trött och lite förkyld men vad gör det det går väl över om några dagar, till landet ska jag i allafall åka på fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0