Jul, jul och julefrid

Det har varit en fantastiskt mysig och trevlig julhelg. Det är så härligt att ha stora barn som man kan åka till och fira jul med och minstingen han hänger med. Jag skojade med Uffe och sa att det är tur att julen består av tre helgdagar så att det finns en dag att åka hem till Pär på med när den dagen kommer och han har bildat eget bo.

På julafton var vi hos Marie och Ludvig och åt ett jättefint julbord så att magen stod i fyra hörn jag blev tvungen att gå en promenad med Ida en stund mitt i maten för att få plats med all den goda julmaten det var olika sillar och gravad lax som familjen Hansson hade gjort och kött bullar och Janssons frestelse som vi bidrog med och skinka och bröd ja det var mycket och gott. Sen var det dags för julklapparna och vi avslutade kvällen med ett julklappslotteri som var väldigt roligt. En jättetrevlig kväll blev det.(jag var lite nervös innan det var ju ändå två familjetraditioner som skulle jämkas ihop)

I går var vi till Sanna och Claes och fick en god jullunch och julklapps utdelning med glögg och kakor och Claes föräldrar, bröder och syskonbarn kom förbi och önskade god jul. Det var också en jätte mysig dag. Vi har det bra Uffe och jag.

Idag var jag till mamma en stund och sen gick jag och kollade lite på rean en stund och köpte två kuddar till soffan.
Den här kvällen avslutade vi med fläskfilé och en mycket god potatisgratäng.(det blev mycket mat i det här inlägget)

Barnens klappar till mig böcker och en liten bokhylla,
perfekt det kan inte bli bättre så nu sitter jag i min fåtölj med en spännande bok ett gott glas vin och några chokladpraliner och njuter av julefriden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0