Det blev en Philip

I onsdagsmorse kom lille Philip till världen och allt hade gått bra. Jag satt i aulan i Björkhagen skola och tittade på niornas bitvis långtråkiga redovisningar av sina projekt arbeten när mobilen vibrerade i fickan och jag fick ett sms av Malin att nu var det klart. Skönt! Det är alltid lite nervöst innan man vet allt är ok, det händer ju att det går på tok ibland.

Jag tog bilen till jobbet i morse för att jag hade tänkt åka och storhandla men jag ångrade mig när jag kom ut efter arbetsdagens slut, för i den här snöyran hade jag då inte lust att halka omkring med bilen. Så jag åkte hem och gick och handlade på konsum istället. När jag kom hem hade Uffe dammsugit och torkat alla golv och Pär höll på att laga middag. Det kändes väldigt fint. Det är bra när man kan dela på hushållssysslorna.

Jaha och imorgon är det fredag igen och jag ska gå ut och föräldravandra fast om det är ett sånt här väder imorgon kväll kan det väl inte vara så många ungar ute, men men vi får väl se hur det blir.

Nu kommer Pär och säger att maten är klar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0