Lite småkallt nu


I fredags var det snökaos, det kändes som att det kom en halvmeter snö under natten och förmiddagen. Alla bussar var inställda men tunnelbanan gick faktiskt, fast med förseningar. Under eftermiddagen klarnade det upp och solen sken vackert på all den vita snön. På kvällen som blev rätt kall så gick jag och en annan tapper förälder ut och föräldravandrade i vinternatten kallt som sagt men ändå lite småtrevligt och väldigt lugnt var det. Inte direkt oväntat heller för vilka ungdomar vill stå ute och hänga när det 10-12 minusgrader ute. Så de vi träffade de var på ungdomsgårdarna. Idag när jag gick upp var det 16 minus Brr... men men det var bara på med varma kläder och ge sig iväg till jobbet.


Jag pratade med min faster och hon berättar att hon ska flyga till Dubai i morgon och senare under våren har hon bokat en resa till Kina. I somras fyllde hon 80 år.
Hon ger mig hopp inför ålderdomen! Hoppas bara att jag har lite pengar att resa för.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0