Äntligen!!!!!

 

Nu har jag mycket att skriva om, det har hänt en del sen sist. Det bästa är ju att Marie och Ludvig har köpt en lägenhet i Västerhaninge. Så himla roligt jag är fantastiskt glad för deras skull att de äntligen ska få något eget och en dörr att få stänga om sig, kunna bjuda hem kompisar och få använda alla saker som ligger nerpackade i Bagarmossen. Det är verkligen jätteroligt det ska bli så kul att få komma dit och se och kanske få hjälpa dem att komma i ordning det var ju en del som behövdes göras lägenheten hade ju inte blivit renoverad sedan 70 talet.

I början av veckan var jag hemma i stan och firade mammas födelsedag. Jag hämtade mamma i farsta och sen mötte vi syrran i Nynäshamn där vi åt bakad potatis med skagenröra sen tog vi en tur med bilen och tittade på havet. Därefter skilde vi åt syrran tog bilen hem för att åka till göteborg och börja sin efterlängtade semester och mamma och jag åkte vidare hemåt  med ett stopp på Elgiganten där mamma köpte sig två nya trådlösa hemtelefoner. På kvällen kom Marie och åt middag med mig och Pär och stannade sen över natten det var mysigt att få rå om henne lite.

I morgon börjar sista semesterveckan det kändes så oändligt långt när jag påbörjade semestern vid midsommar men veckorna trillar på så är det som tur var finns ju helgerna och det blir nog fina dagar under augusti och september som vi kan njuta av här på landet. Igår var vi på Claes föräldrars lantställe i Östhammar och hade en mycket härlig dag, De är väldigt rara och trevliga. Vi blev bjudna på lunch och middag och var ute med deras båt ut i skärgården.  Det är något visst med att ha båt jag saknar det ibland att kunna ta en tur ut på havet. På lördagen var vi i Uppsala hela dagen. Vi gick in och ut i alla cykelaffärer för Sanna skulle köpa sig en cykel så att hon kan cykla till sitt nya jobb. Till slut så fann vi en på Biltema monterad och klar som var bra och inte alltför dyr.  Ett besök på Ikea den här veckan med Sanna och Claes köpte ett nytt matbord och väldigt snygga stolar till. Det gamla ska Marie och Ludvig få.

Jaha vad har jag gjort mer jo vi har ju haft kaffekalas på Margaretadagen jag bjöd in grannarna på fika i trädgården. Jag bakade bullar och kakor och Uffe dukade så fint och så kom alla grannarna och gick runt och tittade på växthuset (naturligtvis)och allt annat. Sen satte dig vid det fint dukade kaffebordet och då började det hällregna. Alla fick ta sin kopp och springa in, vi trängde ihop oss i köket det blev rätt så trångt men det blev bra till slut i alla fall.

Dagen efter var jag iväg och plockade 3 liter hallon med Tant B hon skulle visa mig sitt hallonställe och alla hallon hon plockade hällde hon i min hink. Hon är så snäll, dagen innan hade hon plockat 3 liter blåbär till oss.  På eftermiddagen kom Monika över och vi gjorde lite krukor och fågelbad i betong. Jag provade att gjuta i mina gamla gummistövlar och det blev riktigt bra. Idag har jag gjort små mini fågelbad av en dockservis. Lite gulligt i rabatten. Ja det är kul att hålla på att pyssla lite.

 

Men just nu känner jag mig så oändligt sorgsen och tänker på alla drabbade familjer i Norge på alla ungdomar som har blivit dödade så fruktansvärt tragiskt samtidigt så blir jag väldigt rädd det är ju så oerhört påtagligt när det sker en sån här tragedi så nära, jag kan inte låta bli att tänka….. vad kommer att hända här??

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0