En regnig dag vid symaskinen



Nu är den klar vår lilla hall. Det blev så bra. Ett riktigt familjeprojekt. Pär har målat väggar och tak, Uffe har gjort hyllorna och målat skåpdörrarna och jag har ritat hur det skulle se ut och sytt draperi och gardinen och klätt fyra papplådor i samma tyg. Det ser väldigt stylat ut lite som Äntligen hemma det var bara värmeljusen som fattades, så jag ställde dit dem och en pytte liten blomma med.        (lite puttenuttigt)

Idag har det regnat hela dagen men det har varit rätt så skönt faktiskt med en innedag.  Tisdagen var en toppen dag det började med att jag gick ut och skulle börja fixa lite i köksträdgården, då våra grannar stannade till med bilen och sa - hej nu åker vi till Wij trädgårdar i Ockelbo och sen ska vi handla i Valbo. Uffe och jag följde med och det blev en jättemysig dag. Vi gick runt och tittade på allt det fina trädgårdar och Uffe hittade ett litet lokalt ölbryggeri där och köpte sig några flaskor. (så var han nöjd med dagen också) och sen åt vi en jättegod lunchbuffepå restaurangen. Sen for vi vidare til Valbo köpcentrum och jag passade på att handla lite grejor till hallen på Ikea. Jag var så glad och nöjd på kvällen det är kul att komma iväg ibland.

Igår var jag ute hela dagen och fixade i trädgården (flyttade och bytte plats på växterna ) det var så kul att hålla på och fixa så jag höll på att glömma bort att jag skulle gå till frissan klockan fyra. Så nu är jag snygg i håret och det är ju bra för på måndag ska jag hem till stan en sväng igen och fira mammas födelsedag, det ska bli skoj.

Men nu ska jag gå och bre en smörgås för det skulle man ha med sig sa tant B Jag ska följa  med henne på bilbingo ikväll, lite kul det har jag aldrig gjort och så kanske man vinner en slant också det skulle ju inte göra något.







Det börjar bli trångt i växthuset, några tomater har flyttat ut  till bänken. Potatis, ringblommor, solrosor och luktärter växer  framför.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0