Lite ditt och datt


 

Regnet det bara öser ner och jag sitter i mitt växthus och bloggar, åskan mullrar lite svagt hör jag nu men om det blir värre går jag nog in. Det är ganska skönt med en ordentlig regnskur och så behöver jag inte vattna ikväll. Idag har jag gjutit en liten groda i betong och 3 blomkrukor  och lite annant med, hoppas det blir bra. Det är spännande när man ska få ur det gjutna i formen ibland blir det jätte bra men det händer att det misslyckas också. Jag funderar på vad som har hänt sen sist jag skrev det är ju rätt så lugnt att ha semester det händer inte så mycket. Men på onsdag, torsdag var jag hemma i stan för att tvätta lite. då passade jag på att äta lunch på Pierres nyöppnade lunch restaurang i Skarpnäck tillsammans med Sascha, mamma, syrran och Jan det var mysigt. Torsdagen blev rätt intensiv men trevlig.
Först kom Marie vid niotiden sen kom Ludvig lite senare de skulle iväg till banken sen kom de tillbaka och då hade jag gjort pastasallad som vi åt. Sen kom svärmor och sen var det dags att packa bilen med den rena tvätten och lite annat som jag hade handlat på onsdagen. På vägen till landet så stannade vi till i Uppsala och hälsade på Sanna på hennes jobb som hon har slutat på nu, hon jobbade sistadagen i fredags och nu har hon semester innan hon ska börja på sitt nya jobb. När vi kom kom fram så var det bara att packa ur bilen och gå på det årliga kaffe kalaset hos Tant B. Igår var svärmor och jag till Östervåla en sväng (närmaste systembolag ligger där) då var vi in i köttboden och köpte falukorv och kroppkakor som vi ska äta till middag idag (med lingon och skirat smör)hoppas de är goda annars får väl vi nalla av Pärs köttbullar. Ja vad har jag gjort mer...... Jo jag har köpt en ny klänning jag fick den billigt för att kläppen på dragkedjan lossnade när svärmor skulle dra upp den, men det var lätt fixar med en liten kedja med en pärla på. Pär har börjat att måla om i hallen det blir jättefint härligt att slippa se den där brunmurriga entrén. Uffe har gjort hyllor till skorna och en som jag ska skruva fast krokar i att hänga ytterkläderna på det kommer att bli kalasbra. Sen ska jag köpa fina blommiga korgar (som jag såg på Åhlens) och ställa på hyllan där vi kan förvara lite ditt och datt. Nu skiner solen igenoch det har slutat regna så nu ska jag gå ut härifrån.

gurkor och tomater


sallad och basilika



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0