Solvarma tomater

Var precis ut en sväng och kollade på tomaterna som har börjat mogna, jag stoppade en gul solvarm tomat i munnen. Åh vilken ljuvligt god smak. Jag är inte så förtjust i tomater tycker inte att det smakar så mycket men egenodlade tomater gör det mm fantastiskt gott. Sen gick jag vidare och såg en stor mogen jordgubbe som var dags att äta vilken lycka! Uffe kör hem sin mamma till Stallarholmen hon har varit här och hälsat på i några dagar. Pär har tagit bussen hem till stan och ska vara hemma några dagar så det är lite lugnt här på torpet.
Nu ska Ida och jag gå en sväng till skogen och plocka lite blåbär så blir det kanske en paj till kvällen.






Min söta egentillverkade lilla cementgroda


min korgstol i växthuset




Uffes fina grindar






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0