Den sista skolavslutningen

Så här fin blev han i sin nya kostym på väg till skolbalen. Nu har han slutat grundskolan och ska börja gymnasiet i höst. Det är som min jobbarkompis sa -att det var väl inte så länge han började på sexårs men jo och lika länge har jag jobbat på Byälvsgården jag kanske också ska börja på gymnasiet ;) . Men som sagt skolan är slut och betyget är utdelat och han fick godkänt i bild tack vare sin uppryckning på slutet.
Jag var på skolavslutningen i kyrkan och fick sjunga den blomstertid nu kommer.... det känns som att sommaren börjar först då tycker jag, och det lär nog dröja innan jag går på en skolavslutning igen.

Nu har vi firat syrrans 60 årsdag flickorna och jag. vi åkte först till Ulriksdals slottsträdgård där vi började med att ha picknick som Marie hade gjort i ordning Fantastiskt goda chokladmuffins (hade hon bakat) och saft, Jättemysigt!
Sen gick vi en sväng inne på handelsträdgården och syrran och jag köpte oss varsin Mårbackapelargon, Sanna köpte en vatten kanna och en engelsk pelargon. Sen fick vi alla varsin liten söt groda av syrran som minne av dagen. Efter det satte vi oss i bilen och for iväg till Sigtuna där vi gick omkring och tittade i alla små söta butiker och åt  väldigt fräscha och goda sallader sallader till lunch. Mysigt!!

Syrran släppte sen av mig och Sanna i Märsta där vi tog tåget till Uppsala. Väl framme på stationen så åt vi sushi och tog sen varsin buss, hon hem och jag till landet. Det var en lång och väldigt varm dag men vi hade det väldigt roligt och trevligt. Och syrran, hon behöver inte vara nyfiken längre på vad vi skulle hitta på. Hon var glad och nöjd med sin dag och inga läskigheter utsatte vi henne för heller.

På lördagkvällen gick jag runt och vattnade överallt vilket var mycket välbehövligt då för det har varit väldigt varmt hela veckan som tur är har våra snälla grannar  tittat till växthuset. Där växer det så det knakar det börjar bli trångt nu med alla gurk och tomat plantor. I morse vaknade jag av ett rejält åskväder och med det kom en kraftig regnskur vilket faktiskt var rätt skönt, för sen blev det betydligt svalare. Under dagen höll jag på att binda upp plantorna och tjyva tomaterna tills det dags att fara hem till stan igen.
Nu ska jag sätta mig i soffan och läsa min nyinköpta pocketbok och njuta av söndagkvällen.
   mitt fina växthus med röda pelargoner                gurkplantor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0