Dripp och dropp, vått vått.

Det töar... härligt välkommen Gumman Tö och ajöss med dig Kung Vinter. Nu är våren på väg, snödroppar i rabatten och krokusar på väg upp. Underbart! Lördagen bjöd på en härligt solig dag men söndagen blev mulen och grå. Marie och jag tog en tur till Lidingö och fikade i ett gammalt 1700 tals torp, Långängens gård. Det är bra att ha ett mål när man är ute och övningkör och kaffe och våffla är aldrig fel heller. Jag har en himla bra bok för andämålet (Fika kika njut, Stockholms bästa utflykter). Utan den hade vi aldrig hittat till det här lilla stället, för som Marie sa -hur logiskt är det att man tar en tur till ett industri område på Lidingö för att hitta någonstans att fika. När jag kom hade jag energi nog för att fara runt med dammsugaren och skurtrasan så nu är det fint hemma inför arbetsveckan det känns bra. Vi skulle behöva putsa fönstren... men det få bli senare.

Det har varit en lugn helg och jag har inte haft så mycket inplanerat som jag har för vana vilket var riktigt skönt Jag slappade och tog det lugnt hela lördagen, nja jag övade på mina körsånger vilket inte direkt gladde Ida, hon verkar inte alls uppskatta min sång. Men men jag måste ju öva om jag ska lära så hon får försöka stå ut.

Nu sitter hon här och väntar på att få gå en liten kvällspromenad.. så jag tar och kliver i stövlarna och går en sväng nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0