När kommer våren

Det kändes låångt till våren när vi var till landet i lördags så himla mycket snö det var, och grannen sa att det hade varit ännu mer men att det hade sjunkit ihop nu. Men vi pulsade oss fram i de meterhöga drivorna fram till stugdörren och inne var det som när vi lämnade det i höstas och inga små möss hade varit på besök heller. Skönt! Om fyra veckor idag så är det april och då ska väl de mesta ha töat bort hoppas jag och kanske har de första vårblommor börjat titta fram... mm nu börjar jag längta till våren, tur att syrran och jag ska åka och köpa mitt växthus på lördag.

På lördag kvällen blev vi bjudna på en jättegod middag hemma hos Sanna och Claes i Uppsala parmaskinka inlindad kycklingfile med balsamsås och pasta. Det är så roligt att komma hem till dem i den fina lägenheten förutom att jag blir väldigt sugen på att köpa en ny soffa och en ny matta och en sån där fin platt tv. Jag kan ju börja med en ny vardagsrumsmatta det är ju inte lika dyrt som en soffa i alla fall och kanske byta gardiner och...........

Söndagen tillbringade jag med Marie vi tog en tur med bilen först till mamma och bytte glödlampa sen övningkörde vi i stan och for sen och fikade på Bergianska trädgården. Efter det åkte vi hem och Marie pluggade och jag försökte vara lite behjälplig med att förklara en vattendroppes väg genom kroppen. 
vi avslutade kvällen med en god middag tillsammans med Uffe, Pär och Ludvig.
Så den här helgen har jag verkligen fått rå om mina barn vilket har gett mig energi till en ny vecka på jobbet. 

Idag har jag beställt tid hos frissan för nu börjar det bli för långt, idag kammade jag håret bakom öronen och luggen upp vilket gjorde att mina (snygga) grå strimmor på sidorna syntes väldigt väl. Suck! jag köper nog en tub hårtoning hos frissan också. Jag känner mig inte riktigt redo för det grå ännu.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0