Växthus, matta och sång

Nu kan våren komma... växthuset är beställt och betalat och levereras andra veckan i april. Det blir ett bra påskpyssel, att bygga ihop det under påskhelgen. Syrran och jag passade på att köpa odlinglådor och bevattningssystem nu när det var 10% på allting.

Idag har jag varit på Ikea och köpt en ny matta till vardagsrummet, och det blev verkligen jättebra. Det ser så varmt och ombonat ut nu, istället för den gamla med hundkräksfläckar på. Ljus och servetter och lingonsylt som mamma hade beställt blev det också, och det vore ju inte Ikea om man inte hittade något nedsatt som jag verkligen behövde så ner i påsen kom två fina skrivbordslampor, så nu ser jag tangentbordet bra när jag sitter här och bloggar.

Det har varit en fin helg som började med fredagkvällens after work på teater Reflexen i Kärrtorp. En fantastisk kväll med med härlig musik och sång. Jag hade inte tänk stanna så länge men jag blev kvar ända till halvnio för det var så himla trevligt.

I morgon har jag tagit en semesterdag fast så värst mycket semester blir det inte, jag har bokat in fyra olika besök under dagen. Först ska jag till vårdcentralen och ta prover på om jag är laktosintolerant eller bara lite känslig. Efter det tar jag T banan till Östermalmstorg och gynekologen för den årliga kontrollen. Sen åker jag vidare till Rosenlunds sjukhus där jag ska träffa en audionom och prata om hörapparaten och efter det besöket så är det dags att ta hissen ner till sjukgymnasten. Och sen är det dags att fara hem och laga middag och baka semmelbullar till fettisdagen.

Den kommande veckan väntar det en del roligheter... Semmelfest för att fira internationella kvinnodagen, på onsdag, Kören det är veckan höjdpunkt numera, och på fredag är vi bjudna på middag hos Cecilia.

Men nu börjar det bli dags att gå ut med vovvan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0