Mors dag

Vi har haft en så mysig helg Uffe och jag och i morgon firar vi vår 24 bröllops dag. Fast vi ska inte göra något speciellt då utan vi har tänkt att äta på Gysinge värdshus på torsdag i stället. Det har regnat en del i helgen men vad gör det när man har ett växthus att vara i. Nu har jag gjort i ordning odlingsbäddar och planterat ut alla gurkplantorna och allt annat som jag har släpat fram och tillbaka i bilen varje helg. Så jag håller tummarna att plantorna ska klara sig till på onsdag kväll då vi åker upp igen. Åh det är så skönt att veta att man har fem lediga dagar på landet att se fram emot.

Jag har så fina ungar de gör mig så himla glad, det är roligt med mors dag. Marie mötte jag i fredags då vi hade en mysig eftermiddag på stan,(hon hade köpt ett gott te och en flaska vin). Vi började med att gå på silversmidesvernissage Annette ställde ut sina smycken som hon har gjort det här året på silversmideskursen. Fantastiskt vackra saker och jag blir väldigt imponerad av arbetet som ligger bakom (många många timmar). Sen gick vi och shoppade lite på Drottninggatan.


    Pärs fina blomma     Annettes vackra armband


Idag bjöd Sanna på fika med nybakade kärleksmums mm jättegott!  Pär uppvaktade mig med en fin blomma när jag kom hem. Min mamma firade jag i torsdags (vi sprider ut firandet )med att laga middag hemma hos henne. Lax med dillstuvad potatis och hallon sorbet till efterrätt.

Nu ska jag gå en prommis med Ida för och sen är det dags att göra kväller och förbereda sig för en ny (kort)arbetsvecka. Imorgon ska jag till Ikea med chefen vi ska köpa en ny matta till kontoret. På tisdag ska jag till sjukgymnasten och sen ska jag klippa mig och efter det ska jag till mamma. Sen är det onsdag (Äntligen!!)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0