Kalas helg

 I går på valborg var vi iväg till Nynäshamns hembygdgård på restaurangen där och firade min storasysters 6o årsdag. Det var ett mysigt ställe som jag kan rekomendera om man ska till Nynäshamn, god mat och trevlig personal. Syrran blev firad med blommor och presenter precis som det ska va när man fyller år. Bra ide att gå ut och äta också så slipper man hålla på och fixa hemma.

Idag har jag städat på balkongen och det var inte någon bra dag att göra det på det var inte alls skönt kallt och blåsigt. Hallå där sköna maj var är värmen? Sen har jag gjort massor av små krukor med min lilla krukmakare och sått gurka, tomat och solrosor och så har jag lagt krasse och luktärtsfrön i blöt de ska jag pilla ner i krukorna imorgon. Uffe lagat en fantastisk god middag med vårprimörer och fläskfile som vi åt tillsammans med Cecilia och Moa. Sen fick de prova och göra några krukor till sig också.


här kommer det snart att växa gurka och tomatvårfint på balkongen




Ja så är det söndag kväll igen och den här veckan blir det roligheter med, imorgon ska jag gå på författar events där de här författarna ska delta Ebba von Sydow, Viveca Sten, Agneta Sjödin, Mårten Andersson, Mia Törnblom kan bli intressant hoppas jag. På tisdag ska jag träffa Malin det ska bli kul och på torsdag ska jag gå på konsert med Uffe. Sen är det fredag och då far vi till landet och bygger klart växthuset hoppas jag.

Men nu ska jag städa klart här på skrivbordet och sen ska jag gå och ta ett skönt fotbad och pedikyra mina fötter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0