Föräldramöte

Uffe och jag var på föräldramöte ikväll och när vi satt där och lyssnade på Pärs mentor som informerade om skolan och försökte svara så gott det gick på föräldrarnas i mitt tycke ganska gnälliga frågor om sen ankomst och dålig skollunch och dålig rastverksamhet så tänkte jag på hur många av dem som hade en tonåring hemma som just då var nere i tvättstugan och tvättade samt lagade middag och var ut med hunden under tiden som vi föräldrar var på föräldramötet. Det hade varit kul att fråga men det hade nog varit lite skrytsamt kanske och inte hade det gagnat Pär heller, för vilken tonåring hade velat höra sina föräldrar berätta om hur förträfflig deras klasskompis är.

När vi kom berättade Pär att det var en granne som hade börjat tvätta i de tomma maskinerna men på våran tvätttid men han hade sagt att det var ok och det var det ju för vi skulle ju inte tvätta mer i alla fall, men när jag gickner lite senare för att hämta den torra tvätten så blev jag väldigt förvånad för då hade grannen tagit ut vår tvätt ur torkskåpet och vikt ihop den så fint och prydlig i två högar och hängt in sin tvätt i torkskåpet. Snällt men det kändes lite konstigt att en främmande människa har vikt ihop våra kläder.

 I morgon ska jag åka till landet och jag hoppas att mamma orkar följa med, på lördagen är det dags att ha trädgårdsföreläsningen. Det är lite blandade känslor inför det jag är inte nervös direkt men jag undrar fortfarande hur kul det kan bli när jag står där och pratar om blommor och pyssel men förhoppningvis kan jag väl inspirera någon..... om inte så i allafall med alla vackra bilder från trädgården. 







Fotograf Annette Starhammar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0