Tredje advent

Klockan är sju och det är en stilla söndagsmorgon, alla sover trötta efter gårdagen kakbak och födelsedagsfirande. Det var en mycket rolig dag igår jag känner mig alltid så glad och nöjd när jag har alla barnen hemma och alla är med i köket och bakar och lagar mat. Magnus kom och tog en fika och fick uppdraget att passa kakorna i ugnen. Härligt att få rå om honom en stund också. Till middagen kom bästa vännen Annette lite trött efter att ha jobbat i butiken hela dagen. Hon fick också en stol i köket med ett glas rött vin och fick titta på när vi gjorde i ordning kvällens middag. Men det dröjde inte lång stund föränns hon stod med ett förkläde på och stekte potatis.

Det var en mycket intensiv men väldigt rolig dag och kväll men idag blir det nog lite lugnare kan jag tänka mig..

I morgon är det måndag och jag ska gå och jobba på Byälven igen med lite blandade känslor faktiskt, kul att vara tillbaka jag har saknat alla men det var speciellt att få jobba på avdelning 54 och framförallt har jag fått en annan syn på livet vilket säkert kommer att påverka mig i fortsättningen när jag jobbar.

Nu kurrar magen dags för frukost. Sen väntar julmarknad i Sigtuna med Sanna och Claes.
Marie och Pär ska baka pepparkakshus med scouterna hemma hos Marie och Ludvig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0