1 januari

Årets första dag blev lugn och skön, jag gick upp vid sjutiden och gick ut med Ida som glatt viftade på svansen och villigt följde med ut i den av rimfrost glittrande januarimorgonen. till skillnad från i gårkväll då hon vägrade att gå ut och fast jag bar henne bort till gräsmattan för att hon skulle få kissa så tvärvände hon och sprang till dörren. Stackars krake. När vi kom in igen så kröp jag ner i sängen och sov en timme till. Frukosten intog jag i soffan tillsammans med en ny bok och blev kvar där till klockan ett, en väldigt lugn och behaglig förmiddag. en utmärkt början på det nya året 2012. I morgon är det dags att gå till jobbet igen även om denna vecka troligen inte blir lika lugn och stillsam som den förra då vi hade mycket tid över att göra sånt vi inte hade hunnit med tidigare vilket kändes bra. Men den är kortare bara fyra dagar att jobba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0