Scouter och pinnbröd

Somliga dagar vet man att man lever och att man glömmer bort små men viktiga detaljer när man blir stressad. Idag har det varit full fart på jobbet och på grund av ett inbokat möte vid fyra så kom jag ifrån jobbet först vid kvart i sex. Tur för mig så hade Pär middagen klar
Så jag åt snabbt och började sen blanda ihop ingredienserna till pinnbröden som vi skulle grädda över öppen eld i skogen. Sen skyndade jag mig till scoutlokalen för att hämta några vedpinnar till elden, då gick larmet i scoutlokalen suck! Ringer larmtjänst samtidigt som jag står på huvudet i vedlåren och plockar ved och förklarar läget. Skyndar sen vidare till skogsplatsen där scouterna står och väntar. Vi får fyr på veden och efter en stund blir det en bra glöd och vi gräddar bröden som är väldigt kladdiga och inte alls blir särskilt gräddade och jag kommer på att jag glömde att blanda i bakpulver. Men ungarna var lika glada ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0