Ledig mellan hägg och syren

Det har varit en underbar vecka det är fantastiskt skönt att ha en veckas semester i maj. Det ska jag ha igen man uppskattar semesterdagarna så mycket mer även om det är skönt att ha ledigt på sommaren med. Inte blev det sämre av att Idas värsta löpperiod inföll nu, så hon har fått vila och ta det lugnt.
Det var lite kallt och blåsigt i början av veckan men det var helt ok att sitta inne och plugga då. Jag har hunnit fixat en hel del ute med. Satt potatis, sått frön och varit på mitt årliga besök till Vinnersjö och shoppat loss bland alla plantor där. Jag fyllde hela bilen med blommor, en helt underbar känsla för en blomnörd som jag. Så nu har jag tillbringat ett par dagar med att plantera ut alla blommor i krukor, baljor och hinkar. Nu är jag på väg hem till stan igen, inte med någon större entusiasm dock men det kändes bra att stanna i Uppsala en stund och få gott fika och nybakade rulltårtor som Sanna svängde ihop en halvtimme innan vi kom, snabbt och raskt precis som sin mor. Fast hennes är godare. Sen tog vi en promenad och kollade på gutefåren som betade i hagarna på uppdrag av Uppsala kommun. Det är så härligt varmt och soligt idag 22 grader. Underbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0