En fin hösthelg

Så mysigt vi har haft det i helgen igår var vi på en liten utflykt till en fäbod och en kolmilarkoja och gick runt lite i skogen och plockade lite svamp. Tillbaka i stugan åt vi en väldigt god kycklinggryta som syrran hade gjort. Och kvällen tillbringade vi vid köksbordet och spelade fia med knuff, och det blev många knuff och många glada skratt.

Idag gick syrran och jag till skogen tvärs över vägen och plockade varsin liten hink med lingon. När jag satt där i lingonriset så reflekterade jag över detta fantastiska vi har i vårt land, allemansrätten. Att vi bara kan gå ut i en skog och plocka bär och svamp.
Under tiden vi var borta så satte Uffe och Jan upp de fina fågel holkarna som Uffe gjorde i somras och svärmor diskade.

Nu är vi på väg hem och jag ska sätta mig i fåtöljen och plugga lite i min nya kursbok Palliativ vård. I veckan som kommer är det på måndag tvättstugan och scoutplanering. Tisdag skolan på kvällen. Onsdag körövning. Torsdag hemma på kvällen och plugga. Fredag hemma från jobbet och plugga hela dagen och sen är det helg igen. Ja veckorna trillar på fort snart kommer julen.... Då är jag färdig med skolan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0