På väg till landet....

Det regnar, regnar och molnen hänger så lågt att de kan trilla ner..... (Björn Skifs) men vad gör det, jag ska sätta på värmen i stugan, tända några ljus, koka en kopp kaffe och sätta mig i soffan med en filt och plugga palliativ vård.

Den här kursen väcker många minnen av nära och kära och alla de fina människor jag har mött i arbetet.
Den får mig också att bli påmind om vad som är viktigt i livet, att ta vara på det man har och göra det som är roligt när man kan samt undvika att skjuta upp saker och ting.
Det är tungt på jobbet nu med vakanta tjänster och det är mycket frustration och irritation vilket tar mycket energi när det enda man vill är att få arbetsro. Samtidigt så känns det så futtigt när jag läser om människor vars hela tillvaro har krossats pga av en dödlig sjukdom och som säkert inget högre önskar än att livet är som vanligt och man kan gå till jobbet och svära lite över arbetssituationen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0