Vilken tur!!


Det har varit mycket den här veckan och det blir lite rörigt i skallen ibland ett tydligt tecken på det är att jag lyckades förlägga min handväska på T banan igår kväll. Jag var på väg till rådhuset för att hälsa på Annette som har börjat jobba i en inredningsbutik Svartvita Rum Som öppnade i går. Den är jättefin
med massor av saker som man kan förgyllas sitt hem med men det finns bara i svart eller vitt. Hur som haver på upp i rulltrappan så upptäcker jag att jag inte håller i min väska. Panik!!! Vad gör jag nu? Tusen tankar i huvudet, spärra kort, byta lås. Åh hjälp! Jag går till spärrvakten och berättar att jag har glömt min väska. Han ser lite trött ut och ser ut som han tänker åh ett vimsigt fruntimmer igen som inte kan hålla reda på sina ägodelar. Ja ja han frågar vilken t bana jag har åkt med och ringer och anmäler det till någon. Under tiden som jag står där med tårar som bränner i ögonen, så kommer lokalvårdaren fram till spärren och jag flyttar på mig för att släppa fram honom och då ser jag att han håller min väska i handen. Den lättnad och lycka jag känner är enorm. Jag blir så glad att jag ger honom en kram men jag tror inte han uppskattade det direkt. Men det känns som att det är någon däruppe som vakar över mig.

Nu är vi på väg till landet där syrran och Jan väntar med kaffe och våfflor det ska bli så roligt att få umgås med dem i helgen. Imorgon ska vi till Sanna och Claes på fika så mina goda föresatser om att hålla nere på godsaker blir svårt att hålla på i helgen men men det ska va gott att leva också. Jag är nu klar med medicinkursen och börjar på en ny på måndag det är så skönt att vara studieledig i helgen. Jag ska läsa en rolig bok om några åldringar som bestämmer sig för att råna en bank. Kaffe med rån av Katarina Mazetti.

Uffe har bokat teater biljetter till Treater en sex timmar lång föreställning på Intiman den 1 december. Det är en komedi och man får mat också någonstans i föreställningen. Kul att ha det att se fram emot.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0