Semester....... Tre veckor

Nu har snart första veckan av semester gått det har varit en lugn och skön vecka jag har vilat och läst mycket och njutit av att vara ledig. Jag började semestern som jag brukar med ett besök på biblioteket där jag lånade några spännande deckare. Jag har fixat och donat lite i trädgården och växthuset, det är så härligt att sätta sig i växthuset en stund och äta lite solmogna tomater. Fyndat lite på rean i klädaffären har jag också gjort två nya klänningar och en kjol att ha att jobba i till hösten På onsdagen fick vi besök av våra kompisar Kia och Kjelle det var kul vi ses inte så ofta men det kanske blir ändring på det nu hoppas jag. Det började regna igår och så har det regnat hela natten och halva dan idag men nu har det börjat klarna upp och solen tittar fram mellan molnen. Vi passade på att ta en biltur till Avesta och hade väl tänkt gå och titta på utställningarna på verket men hundar fick ej följa med och vi ville inte lämna Ida i bilen flera timmar. Men vi passade på att handla lite ost och kex till kvällen då vi har bjudit över våra grannar. Ett nytt headset till telefonen blev inhandlat med för det gamla försvann på Gotlandsresan, så nu kan jag lyssna på spotify igen och prata i telefonen utan att behöva hålla i den och så hör jag så mycket bättre vilket är ett plus. Nu ska jag fixa fram nåt till middag det får bli lite rester tror jag.... Fisksoppan som Uffe lagade igår och de fyllda löfbiffarna ja det blir nog bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0